Nyheder

Referat af bestyrelsesmøde d. 24.03.2022

Referat af bestyrelsesmøde torsdag d. 24. marts 2022

Deltagere: Preben, Gert, Carsten, Lars, Michael, Judi og Käthe

 

DAGSORDEN

 

  1. Opfølgning og godkendelse af referat fra sidste bestyrelsesmøde 5.2.22

Ad. 1. Referat godkendt.

  1. Indkommen post og meddelelser siden sidst v/formanden

Ad 2. Ingen indkommen post og meddelelser 

  1. Veje og Stier v. Gert og Carsten
  • Status på Projekt Bump, herunder skilte, igangsætning, økonomi og tidsplan samt evt. meldinger fra kommune og politi i den forbindelse

Ad. 3. Carsten har rykket vejingeniør Anders Bitsch Christiansen, Norddjurs kommune, for info vedr. nedsættelse af hastigheden i området. Der vil den kommende uge blive givet besked fra Anders til politiet om, at der skal være en hastighedsnedsættelse til 30 km/t. Norddjurs kommune betaler for et 30 km bump ved indkørslen ved forsnævringen til området. Foreningen har tilbudt at betale den halve udgift til bumpet på Langholmvej, men det må vi faktisk ikke, idet det er en kommunal opgave. Efterfølgende bestiller Gert de 3 bump, der skal etableres på Annavej.

Når myndigheds-godkendelserne er klar, så kommer bumpprojektet i gang, og der forventes at gå mellem 3 – 4 uger fra godkendelse til etablering af bump er foretaget

Der kan blive behov for ekstra zone-skilte udover Langholmvej bl.a. til Betinavej. Anders skal have godkendelse af politiet til placering af skiltene.

Gert foreslår, at vi skal se på, om vi skal have nogle SF-sten ved sten-chikanerne. Ved bump kommer der ikke skilte op; der kommer hvide refleksmarkeringer på vej bumpene. 

  1. Hjemmeside status v. Käthe

Ad 4. Charlotte Holst har spurgt, om vi ønsker flere informationer nu end den video, som hun har lavet. Der mangler fortsat en vejledning i, hvordan vi får PDF-filer ind, så det følges der op på. Stor ros til videoen – dejligt, at vi har den og kan opdateres her. 

  1. Økonomi v/Judi, idet Årsregnskab 2021 og budget 2022 tages under punkt 6

Ad 5. Regnskab godkendt af revisorerne.

Budget er drøftet – og bestyrelsen er enige i, at det lille underskud er acceptabelt.

Økonomi ved grenafhentning skal ifølge en generalforsamlingsbeslutning i 2008 være udgiftsneutral, hvilket resulterer i en forhøjelse på 30 kr. i den solidariske medlemsbetaling til dette. 

  1. Generalforsamlingen på Gjerrild Kro torsdag den 26. maj 2022 kl. 12.30.

Ad 6. Indkaldelsen udsendes pr. mail og som opslag på hjemmeside og i informationsboden. 

  1. Eventuelt
  • Kort om dumpingindsigelsen

Ikke relevant lige nu; det er kommet på hjemmeside m.m.

  • Naturplejevandring 21. maj – hvem deltager

Gert deltager helt bestemt, mens flere andre også, hvis det er muligt.

  • Sommerfest

Bestyrelsens interne og private sommerfest afholdes d. 23.07. 

  1. Næste møde

Virtuelt møde d. 17.05.2022 kl. 19.30 – Lars indkalder.  

Referat v. Käthe Fogh

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Referat fra bestyrelsesmøde er lagt op under “Bestyrelsen arbejder”   

Venlig hilsen

Bestyrelsen

Invitation til naturplejevandring på det fredede areal ved Gjerrild Nordstrand lørdag d. 21. maj 2022

  Invitation til alle i Gjerrild Nordstrands Grundejerforening og Grundejerforeningen Fridavej

                     Lørdag 21. maj 2022 kl.  10 inviteres til 

Naturplejevandring på det fredede areal ved Gjerrild Nordstrand 

                               Mødested ved P-pladsen for enden af Langholmvej. 

                                 Varighed ca. 2 timer

 

Frivillige har gennem mange år gjort en indsats for at begrænse træopvækst, gyvel og bjørneklo i fredningen.

I årene 2018, 2019 og 2022 er der indgået opdaterede Partnerskabsaftaler mellem tovholderne og Naturstyrelsen for ca 14 hektar af den 43,5 hektar store fredning.

Disse partnerskabsaftaler har bl.a. sat nye mål for bekæmpelsen af Rynket Rose, Gyvel og massiv græsvækst – og også betydet indskrænkninger i de aktiviteter, der har udviklet sig tradition for. 

Vi har stor lyst til at fortælle om målene for den frivillige naturpleje og om de forskellige metoder, vi anvender for at bevare og udvikle lyngområder, overdrevsflora og gode levemuligheder for krybdyr, insekter, fugle og pattedyr. 

Der vil i starten af maj komme mere detaljeret information om, hvad naturplejevandringen den lørdag formiddag byder på.

Bedste hilsner fra tovholderne

Ole Olesen, Stavnsborgvej 6              tlf. 4032 3542

Lone Brems, Bertavej 3                      tlf. 6160 8113

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Referat af den ekstraordinære generalforsamling d. 04.09.2021

Referat af den ekstraordinær generalforsamling d. 04.09.2021 på Gjerrild Kro.

 

Indledning:

  1. Nærværende referat/resume er baseret på generalforsamlingens forløb og indlæg fra såvel bestyrelse som grundejerforeningens medlemmer.
  2. Generalforsamlingen er indkaldt den 12. august 2021 pr. mail til medlemmerne og ved opslag i foreningens informationsstander på Langholmvej.
  3. Modforslag er indkommet den 18. august 2021.

 

Referat af den ekstraordinære generalforsamlings forløb:

Velkomst ved formand Preben Larsen, som præsenterede bestyrelsen.

 

Dagsorden:

  1. Valg af dirigent.
  2. Modforslag fra Henrik Schwert om ekstraordinær betaling på 750 kr. pr. grundejer.
  3. Bestyrelsens forslag til optagelse og godkendelse af kassekredit på 300.000 kr.
  4. Eventuelt

 

Ad. 1 Valg af dirigent

        Bestyrelsen foreslog Aage Jørgensen, som blev valgt

  • Dirigenten konstaterede, at den ekstra ordinære generalforsamling var lovligt indvarslet og i overensstemmelse med GNG´s vedtægter.
  • Generalforsamlingen var beslutningsdygtig, da 145 medlemmer (38%) var mødt frem til mødet enten ved fuldmagt eller i egen person.
  • Stemmetællere: Kirsten Bertelsen og Bent Højgård blev foreslået og valgt.

 

Ad. 2 b. Forslag til optagelse og godkendelse af kassekredit på kr. 300.000

Bestyrelsen fremlagde sit forslag vedr. fartdæmpende foranstaltninger på sommerhusvejene.

Orientering fra formanden Preben Larsen om baggrunden for bestyrelsens ønske om etablering af vejbump. Yderligere uddybning af Gert Otkjær, Vejudvalget, om:

  • Bump-projektets indhold og
  • Bump-erfaringer fra andre dele af landet.
  • Erfaringer fra andre grundejerforeninger, der ligger til grund for det vej-materiale, som bestyrelsen foreslår at bruge ved etablering af vejbumpene.

 

 

Vejbumpene på kortet er de bump, som blev foreslået på den ordinære generalforsamling, og der er selvfølgelig mulighed for ændringer. Endelig placering skal godkendes af kommunen.

Carsten Jensen, Vejudvalget, orienterede om de finansieringsmuligheder, som bestyrelsen har undersøgt.

Efter bestyrelsens præsentation af projektet med vejbump og forslag til finansiering heraf, blev ordet givet fri til dialog og spørgsmål fra de fremmødte.

Der kom mange tilkendegivelser såvel for som imod vejbump, alternative forslag til finansiering og vejbelægninger samt bemærkninger om opstart med et prøveprojekt på Annavej.

Efter de mange forskellige holdninger og kommentarer fra de fremmødte, bad formanden om 2 minutters suspension af mødet, så han havde mulighed for kort at samle bestyrelsen.

Formanden meddelte efterfølgende, at bestyrelsen, på baggrund af de mange tilkendegivelser, trak sit forslag tilbage.

Formanden informerede desuden om, at bestyrelsen fortsætter sit arbejde på baggrund af den beslutning, der blev truffet på det ordinære møde. Dvs. at vi starter ud med Annavej, og efterfølgende vurderer, om det har den ønskede effekt.

Medlemmernes input er vigtig for bestyrelsen, og det er på den baggrund, at bestyrelsen har valgt at trække forslaget.

 

Dirigenten konstaterede herefter, at når bestyrelsen havde trukket sit forslag, så er konsekvensen, at modforslaget fra Henrik Schwert bortfalder.

Efterfølgende afsluttede dirigenten mødet og takkede for god ro og orden, og formanden fik ordet for afsluttende bemærkning.

Formanden takkede for den konstruktive dialog og de mange gode indlæg på mødet.

 

Notater og referat ved Judi Jørgensen og Preben larsen

 

Godkendt af dirigent Aage Jørgensen

Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling. Lørdag den 04. september 2021 kl. ca. 12.30 på Gjerrild Kro

    Gjerrild Nordstrands Grundejerforening
1969 – 2020

NB! GNG ´s ekstraordinære generalforsamling afvikles efter Vandværkets generalforsamling, der starter kl. 11.00 og efterfølges af en pause, hvor der serveres et let traktement.

 

Baggrund for den ekstraordinære generalforsamling:

Gjerrild Nordstrands Grundejerforening (GNG) fik på sin ordinære generalforsamling den 13. maj 2021 godkendt etablering af vejbump på vejene ved Nordstranden med henblik på en mere effektiv sænkning af bilernes hastighed og dermed også dæmpning af støvproblemer.

På samme generalforsamling blev der stillet forslag og godkendt en kontingentforhøjelse på kr. 100 bl.a. til brug for bumpetableringer.

GNG ‘s vejudvalg har i overensstemmelse med beslutningen på generalforsamlingen indhentet tilbud på bump- etableringer ved 3 firmaer. Firmaet PEAB, som Norddjurs Kommune i øvrigt samarbejder med, er blevet valgt til at udføre opgaven, som i alt omfatter 16 bump.

Omkostningerne hertil er på baggrund af pristilbud fra PEAB beregnet til kr. 450.000 inkl. skilte. GNG har p.t. selv kr. 150.000 til projektet.

For at få projektet udført på de berørte veje i ET FORLØB, og ikke fordelt over 3-4 år foreslår GNG ‘s bestyrelse, at bestyrelsen på den ekstraordinære generalforsamling får godkendelse til optagelse af lån/kassekredit i henhold til vedtægternes § 13.

GNG´s pengeinstitut har givet en forhåndsgodkendelse på etablering af en kassekredit på kr. 300.000 jf. betingelser i dagsordenens punkt 2.

 

Flere detaljer omkring projektet fremlægges på generalforsamlingen, hvor der også bliver mulighed for at stille spørgsmål til projektet.

 

Dagsorden

 

  1. Valg af
  2. forslag til optagelse og godkendelse af kassekredit på kr. 300.000 i Sparekassen Kronjylland på nedenstående vilkår fra Jan Andersen, Sparekassen Kronjylland:
  • Kreditten forrentes med t. 3,75% p.a. og etableringsomkostningerne er 1% (3.000 kr.)
  • Kreditten knyttes til GNG´s driftskonto, så GNG kan spare renter i perioder, hvor likviditeten er
  • Kreditten vil kunne nedbringes med 50.000 kr. årligt – det vil sige en max. løbetid på 6 år.
  1. Eventuelt

GNG og Vandværket inviterer på et lille traktement dvs. 2 stk. smørrebrød med enten 1 vand eller 1 øl efter Vandværkets generalforsamling og inden GNG starter den ekstraordinære generalforsamling. ca. kl. 12.30.

Venlig hilsen

Gjerrild Nordstrands Grundejerforening

Bestyrelsen

Referat fra generalforsamling i GNG d. 13.05.2021

     GENERALFORSAMLING              

Gjerrild Nordstrands Grundejerforening

1969 – 2021

Dagsorden

  1. Valg af dirigent

Bestyrelsen foreslår Aage Jørgensen, Annavej 8. Valgt.

Generalforsamlingen er lovlig: Indkaldelse er lagt på hjemmesiden den 9. april 2021, og opslag herom er opsat i Informationsboden på langholmvej den 17. april. Kravet er 21 dage før.

Desuden er der mandag den 19. april sendt mail ud til de grundejere, som har leveret korrekt mailadresse.

  • Bestyrelsens beretning (som drøftes og sættes til afstemning).

Den skriftlige beretning er lagt på grundejerforeningens hjemmeside www.gjerrild.dk og kan læses der.

Mundtlige beretning: Formanden Preben Larsen byder velkommen til et godt og konstruktivt møde. Desværre igen foregår det virtuelt – vi har holdt fast i datoen, da der er flere opgaver, der skal klares.

Denne mundtlige beretning afviger lidt fra den skriftlige. Der noteres derfor blot her de enkelte ting, der ikke er med i den skriftlige beretning.

På hjemmesiden er der noteret, hvad de enkelte bestyrelsesmedlemmer ”står” for. Vi har haft 4 møder siden sidst, hvoraf 3 har været virtuelt og blot et fysisk.

Vejene og problemer med støv og hastighed – det problem skal løses nu, så derfor holder vi fast i generalforsamlingen i dag. Der er nu over 500 sommerhuse – og der kommer mange på såvel campingpladsen og også Fjeldholmlejren – derfor er der stor stigning på trafikken; desværre er sikkerheden faldet. Vi oplever ofte, at der er faretruende situationer, hvor der heldigvis ikke endnu er sket ulykker, men det er bestemt et under. Bestyrelsen er enige om, at vi holder os til myndighedernes krav – vi holder loven. Vi forventer over tid at opsætte 18 bump – og det vil koste en del, så det er også årsagen til, at vi ønsker en forhøjelse af kontingentet

Informationsfolderen er taget godt imod – men vil I venligst lige tjekke vedr. beskæringer og også hvordan det træ, der skal bruges til flis, ser ud. Husk lige, at P-pladsen ikke er til blade og affald.

Folderen opdateres løbende – vi vil også få med vedr. løse hunde og omkring loppemarked på egen grund.

Næste punkt er regnskabet, der holder sig inden for det budgetterede – godt arbejde af vor kasserer Judi Jørgensen.

Afslutningsvis tak til alle – og jeg håber, at vi kan mødes fysisk til næste generalforsamlingen.

Spørgsmål til beretningen fra Jørgen Juul Jensen, Stavnsborgvej 31 C:

Tak for en fyldig beretning. Jeg har været med til at foreslå slæbestedet og meldt mig til møder omkring etablering af et bådlaug. Er det bestyrelsen, der igangsætter arbejdet med Bådlaug.

Formandens beretning blev enstemmigt godkendt af de 29 deltagere.

  • Fremlæggelse af revideret regnskab og godkendelse heraf v/ Kasserer Judi Jørgensen.

Regnskab er ligeledes lagt op på hjemmesiden – herunder budget.

Judi: Årets regnskab passer fint med det lagte budget.

Judi gennemgik de enkelte punkter i regnskab.

Spørgsmål og kommentarer:

Re. indkøb af nye skilte: formand Preben Larsen orienterede om, at der fortsat er 10 skilte, som kan sættes op, hvis nogle gerne vil have skilte op.

Marianne Holck, Adelevej 20: I regnskabet er der budgeret med 8000 kr. til bestyrelsen – og der står 0 kr. Årsagen er, at almindeligvis holder bestyrelsen en julefrokost med ægtefælder på Gjerrild Kro (4000 kr. pr, år), det er ikke holdt.

Jørgen Juul Jensen, Stavnsborgvej 31, spurgte ind til Grenaffald-ordningen. Indtægter til ordningen er. Kr. 80.730 grundejernes bidrag, medens ordningens udgifter kr. 86.300 til Hede Danmark.

Regnskab godkendt.

  • Fremlæggelse af budget og kontingent for kommende år og godkendelse heraf.

Budget blev gennemgået.

Bestyrelsen foreslår forhøjelse af medlemsbidraget til foreningen, således at det forhøjes med 100 kr. primært til brug på vejområdet.

Formanden oplyste, at der er budgetteret med et vejvedligeholdelses-tilskud til Betinavej fra Skov- og Naturstyrelsen på omkring 7000 kr. Grundejerforeningen (GNG) er i dialog med Norddjurs kommune omkring et tilskud til vedligeholdelse af den kommunale vej: Stavnsborgvej. Kommunen vil give et tilskud til vedligeholdelsen på 928 kr. om året til dette – et beløb, som GNG ikke kan gøre det for. Formanden foreslår derfor, at kommunen fortsat varetager vedligeholdelsen med et tilskud fra GNG på ca. 928 kr.

Budget godkendt af alle.

  • Indkomne forslag (indsendes senest 29.april pr. mail).

Bestyrelsen havde foreslået en forhøjelse fra 600 kr. til 700 kr. set i lyset af forventede større omkostninger til etablering af vejbump m.v. i de kommende år.

Da budgettet er godkendt, bortfalder forslaget.

  • Beslutning om antal medlemmer i bestyrelsen.

Uændret 6 medlemmer.

  • Valg (se vedtægternes § 16 og 17):
  • Formand (vælges i ulige år): Preben Larsen – er indstillet på genvalg. Valgt.
  • Kasserer (vælges i lige år).
  • Bestyrelsesmedlemmer: 2 er på valg i ulige år: Käthe Fogh og Gert Otkjær (Gert er valgt i 2020 for 1 år i s f Poul Christensen) – begge er indstillet på genvalg. Begge valgt.
  • Bestyrelsessuppleanter: 1 suppleantpost er vakant, og der skal vælges en for 2 år – Peter Nielsen Agnetevej 25 meldte sig – så tillykke til Peter Nielsen med valget.
  • Valgt.                                                         Erik Svendsen blev genvalgt for 2 år i 2020 og er ikke på valg.

1 revisorsuppleant (vælges hvert år) er vakant. Jørgen Juul Jensen, Stavnsborgvej 31 C, har meldt sig til posten. Jørgen Juul Jensen blev valgt – tillykke med det.

  • Eventuelt

Annette Knudsen, Bertavej 2: Der er kommet en trappe bygget af sten og fliser samt et bord/bænkesæt op på Strandarealet langs Betinavej. Er det i orden, at der foretages individuelle beslutninger i det offentlige areal?

Formanden oplyser, at Skov- og Naturstyrelsen skal godkende de ændringer, der foretages. Carsten Jensen, Betinavej 12 oplyste, at han er sikker på, at det er beboere i nærheden, der har lavet det – og også dem, der har placeret bænkesættet på strandarealet. Formanden vil høre Jesper Stenild, Skov- og Naturstyrelsen, om der er nogle retningslinjer, som skal følges.

Annette Knudsen, Bertavej 2: Hvad med de skilte, der er sat op – tages de ned om vinteren?

Bestyrelsen har ikke besluttet sig endeligt til dette. Forventer at få dem taget op i vinterperioden.

Ole og Anita Rohde, Ebbavej 2: Hvad med de bump, der sættes op – vil det ikke give mere støv, når man kommer og bremser op?

Gert Ortkær, Vejudvalget, orienterer om, at kommunen nok vil sige, at de vil gå med til skilte med 30 km/t. Indtil vi får et endeligt tilbud fra en entreprenør, kan man ikke præcist oplyse hvor mange bump, der kommer op. Der kommer såkaldte cirkelbump, der følger Vejdirektoratets forskrifter, så der ikke er nogen, der stilles til regnskab ved eventuelle uheld. Vi håber, at støvforhold mindskes – og vi forventer, at der bliver grovere grus lagt på vejstrækningerne. Der er problemer med såvel støv som hastighed.

Carsten Jensen, Betinavej 12, oplever store støvgener. Hastigheden er altafgørende mht. støv – jo større hastighed jo mere støv.

Jesper Jacobsen: Bump er en belastning; oplever det som en hindring og ser det negativt i sin hjemby. Det skæmmer hele området, hvis der kommer asfalt i vores område.

Gert Otkjær, Vejudvalget oplyste, at det ikke er alle steder, der skal være bump – der kommer en oversigt over, hvor de påtænkes, så man kan komme med indsigelser.

Dirigenten og formanden takkede deltagerne for aktiv deltagelse i generalforsamlingen med gode relevante spørgsmål og input. Mht. bådlaug så vil GNG indkaldte til møde herom.

Formanden takkede dirigent Aage Jørgensen for at styre mødet med fast hånd.

Notater og referat ved Käthe Fogh og Preben Larsen.

Godkendt af dirigent Aage Jørgensen:

Fra 1. april kan det koste dyrt med løse hunde på stranden

Mange dansker bruger stranden i denne tid. Her er der god mulighed for at få frisk luft, samtidig med at den nødvendige afstand til andre personer kan overholdes.
Hvis hunden skal med på turen, er det vigtigt at være opmærksom på, at vi nu har passeret den 1. april, hvor hunden nu være i snor på stranden frem til den 30. september.
På stranden kan en løs hund være skyld i, at sælungen bliver forstyrret og dør af sult. Løse hunde kan også være skyld i, at fugle ikke får ro til at passe æg og unger.
Husk at alle hunde, også de ellers fredelige og velafrettede, har et jagtinstinkt.
 
Hvordan du deltager i den virtuelle generalforsamling

Hvordan du deltager i den virtuelle generalforsamling

Kære medlem af Gjerrild Nordstrands Grundejerforening.

 

Som tidligere meddelt holder vi generalforsamling i grundejerforening d. 13.05 kl. 11.00 – det bliver over Teams.

Vi ”åbner” mødet kl. 10.30, så kom endelig på i god tid.

 Har du ikke Teams på PC’en, kan du enten downloade  programmet, eller du kan vælge at tilgå mødet via din browser – hvilket også fungerer fint.

Når du har installeret Teams, kan du følge dette link, og så kommer du direkte ind til mødet. Du skal være klar i god tid, så du er sikker på, at du kan komme ind.

https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19:f37f7b3802ef480d92e6f0735f0d06aa@thread.tacv2/1619966302396?context=%7B%22Tid%22:%22ac1e3cd1-453d-4012-a012-09088a51ed96%22,%22Oid%22:%22983597fe-349b-430a-871c-dfbcbdae20e2%22%7D

 

 

 

 

Indkaldelse til ordinær generalforsamling.

Indkaldelse til ordinær generalforsamling.

Torsdag den 13. maj 2021 ca. kl. 11.00 (dvs. efter Vandværkets generalforsamling på Gjerrild Vandrerhjem.)

 Dagsorden

  1. Valg af dirigent
  2. Bestyrelsens beretning (som drøftes og sættes til afstemning)
  3. Fremlæggelse af revideret regnskab og godkendelse heraf
  4. Fremlæggelse af budget og kontingent for kommende år og godkendelse heraf
  5. Indkomne forslag (indsendes senest 29.april pr. mail). Bestyrelsen foreslår en forhøjelse fra 600 kr. til 700 kr. – set i lyset af forventede større omkostninger til etablering af vejbump m.v. i de kommende år.
  6. Beslutning om antal medlemmer i bestyrelsen.
  7. Valg (se vedtægternes § 16 og 17):
  8. Formand (vælges i ulige år): Preben larsen – er indstillet på genvalg.
  9. Kasserer (vælges i lige år).
  10. Bestyrelsesmedlemmer: 2 er på valg i ulige år: Käthe Fogh og Gert Otkjær (valgt i 2020 for 1 år i s f Poul Christensen) – begge er indstillet på genvalg.
  11. Bestyrelsessuppleanter: 1 suppleantpost er vakant, og der skal vælges en for 2 år.
  12. Revisorer: Kirsten Bertelsen er på valg – er indstillet på genvalg. Hun blev i 2020 valgt for 1 år i stedet for John Jørgensen, som ikke er grundejer mere. Erik Svendsen blev genvalgt for 2 år i 2020 og er ikke på valg.

1 revisorsuppleant (vælges hvert år) er vakant og ny skal vælges.

  1. Eventuelt

 NB! NB! Hvis generalforsamlingen på grund af COVID-19 ikke kan afholdes ved medlemmernes fysiske fremmøde, så afholdes generalforsamlingen samme dag kl. 11.00 digitalt på internettet over Microsoft Teams. Der sendes mail til alle med link til mødet.

 Venlig hilsen

Gjerrild Nordstrands Grundejerforening

Bestyrelsen

 

 

GNG ‘s regnskab med budget 2020

 

Periode: 1. jan. 2020 – 31. dec. 2020        
Betegnelse GNG 2020 Budget 2020 GNG 2019 Budget 2021
D R I F T S R E G N S K A B        
         
INDTÆGTER        
Vejbidrag 137.540,00                138.000 137.170,00               174.840
Grenaffald 80.730,00                  81.000 80.270,00                 81.000
Vejtilskud 7.658,85                    5.000 5.399,09                   7.000
Renteindtægter 0                           –   750                          –  
Opkrævning GND 0                           –   0                          –  
Opkrævning drænlaug 0                        500 0                          –  
Indtægter i alt 225.928,85                224.500 223.589,09               262.840
         
UDGIFTER        
Vejvedligeholdelse -125.624,80                125.000 -127.647,50               126.000
Skilte og vejtilbehør -11.541,25                           –   0                   4.000
Grenaffald -86.300,00                  85.000 -85.093,75                 86.000
ForeningLet -5.040,00                    5.000 -4.561,00                   5.100
Hjemmeside -104                    2.500 -3.091,13                   1.000
Nets -2.006,69                    2.500 -2.040,09                   2.500
Generalforsamling -1.235,35                    5.000 -2.231,00                   5.000
Telefon og kørsel 0                    5.000 -1.345,00                   5.000
Kontorhold -731,28                    1.000 -1.314,79                   1.000
Bestyrelsen 0                    8.000 -10.572,00                   8.000
Gaver og blomster -3.000,00                    1.000 -1.688,95                   1.000
Gebyrer -500                           –   -100                       500
Diverse udgifter -2.365,00                        300 -275                   2.000
Udgifter i alt -238.448,37                240.300 -239.960,21               247.100
         
DRIFTRESULTAT -12.519,52                -15.800 -16.371,12                 15.740
         
S T A T U S R E G N S K A B        
         
AKTIVER        
Danske Bank 0   0  
Sparkron 109.260,98   121.040,50  
Tilgodehavender -2.190,00   -1.450,00  
Aktiver i alt 107.070,98   119.590,50  
         
PASSIVER        
Egenkapital primo 119.590,50   135.961,62  
Årets resultat -12.519,52   -16.371,12  
Egenkapital ultimo 107.070,98   119.590,50  
Diverse kreditorer 0   0  
Opkrævning GND 0   0  
Oprkævning Drænlaug 0   0  
Passiver i alt 107.070,98   119.590,50  
         
BALANCE 0   0  

 

 

To Meddelelser til Bådejere ved Gjerrild Nordstrand!

To Meddelelser til Bådejere ved Gjerrild Nordstrand!

 

 

 DIN BÅD ER I FARE…

 

1. Hvis du ikke allerede har fået registreret din båd ved Naturstyrelsen, så ligger den øjensynligt på P-pladsen ved det hvide informationshus. Naturstyrelsen har i efteråret udsendt følgende information:

 

Naturstyrelsen fjerner både uden numre fra Gjerrild Nordstrand langs ophalerpladserne ved stranden.  

Naturstyrelsen har indført en registrerings-ordning for de borgere der gerne vil have både liggende på styrelsens areal ved Gjerrild Nordstrand. 

Bland andet på grund af jeres hjælp med at formidle budskabet videre, er der allerede en del af bådene, der har fået nummer på. 

Vi vil fjerne de både, der ikke har numre på. I første omgang fjernes de dog ikke helt, men flyttes op på kommunens parkeringsplads ved Stavnsborgvej. 

Her kommer de til at ligge indtil 1. december 2020, hvorefter de enten overgives til politiet som hittegods (hvis de repræsenterer en vis værdi) eller køres på losseplads. 

Bådejere der vil have numre kan sende en mail til kjy@nst.dk eller ringe på 72 54 39 20 inden for normal arbejdstid. 

Venlig hilsen 

Jesper Stenild 

Forstfuldmægtig | Kronjylland +45 24 69 38 04 | ild@nst.dk

 2. OPRETTELSE AF ET BÅDLAUG – ER DU INTERESSERET I AT VÆRE MED I EN ARBEJDSGRUPPE, SÅ GIV BESKED TIL GRUNDEJERFORENINGEN? 

Grundejerforeningen har fået vedhæftet forslag til: 

”etablering af 2 faste ”køreveje” ned til stranden så småbådene med håndkraft kan skubbes ned i vandet og ditto køres op på slæbestedet. Som det er nu, er det meget vanskeligt at sætte en båd i vandet og især at få den trukket op” 

Forslaget er videresendt til Naturstyrelsen, som administrerer forholdene langs stranden. Naturstyrelsen er indstillet på at gå med til at der opsættes nogle fælles faciliteter ved hvert af de to slæbesteder. Jesper Stenild, Naturstyrelsen, har i brevet til bådejere nævnt ophaler-spil og faste pladser (stolper eller lignende) til at lægge både på og skriver videre: 

”En bund som beskrevet i vedhæftet forslag og som tages op om vinteren, kunne jo godt være en del af det, tænker jeg. Jeg mener at kajakklubben har fået tilladelse til noget tilsvarende for nogle år siden. Men der vil være en række forudsætninger, som jeg lige vil ridse op her, idet man skal have gang i en flertrinsraket:

 

  1. Få etableret er bådelaug, eller en anden type forening, der har interesse i de to slæbesteder.
    Er bådelaug kan jo godt have medlemmer som ikke har bådplads og nummer, men også dem der kommer og bruge slæbestedet til at sætte en båd i vandet.
    Vi vil på ingen måde blande os i hvordan sådan en forening skrues sammen, vi ønske bare at have en enkel fælles indgang til brugerne af slæbestederne.
  2. Bådelauget/foreningen aftaler med os, hvilke anlæg og placering vi kan gå med til, og laver måske også på dette tidspunkt en aftale om en fremtidig drift
  3. Bådelauget/foreningen søger om de relevante tilladelser (her giver vi gerne råd og vejledning og hjælp til forespørgsler)
  4. Bådelauget/foreningen skaffer den nødvendige finansiering til etablering.
    Jeg vil gætte på, at dette alt andet lige vil være lettere når der er giver tilladelser.
    Tilskud kommer som regel med en tidsfrist, og processen med at indhente tilladelser kan tage rigtig lang tid, specielt hvis der bliver klaget over dem.”
     

LAG (Landdistrikternes Aktions Gruppen), som har givet penge til Kajakklubbens underlag, yder støtte til sådanne formål efter ansøgning. 

Venlig hilsen 

Jesper Stenild

 

 

Referat fra Gjerrild Nordstrands Drænlaug`s generalforsamling d. 10.10.2020 på Doloresvej 6

  1. Valg af dirigent

Bjarne Kjærgaard 

  1. Udvalgets beretning

Formanden Finn Pedersen orienterede om de aktiviteter, der har været de sidste 2 år: 

  • Grøften omkring drænudløbet er blevet renset november 2018. 
  • Kort gennemgang af drænets tilstand og funktion. Derudover nævnte Finn, at der tilstræbes rensning/gennemskyldning af drænsystemet hvert andet år, men at det ikke havde været nødvendigt i den forgangne periode. 

Beretningen blev taget til efterretning. 

  1. Regnskab og fastsættelse af bidrag til lauget

Det udsendte regnskab, der udviser en kassebeholdning på kr. 26.521,42 blev kort gennemgået af Kirsten Bertelsen. 

Bidrag til drænlauget blev fastsat til at være uændret kr. 75 hvert år med opkrævning sammen med bidrag til grundejerforeningen. 

Godkendt 

  1. Indkomne forslag

Der var ingen indkomne forslag. 

  1. Valg af 2 bestyrelsesmedlemmer + 2 supplanter

På valg: Lars Sørensen og Bjarne Kjærgaard. Derudover udtræder Finn Pedersen, som har solgt sit hus. Lars Sørensen og Bjarne Kjærgaard blev genvalgt for en ny periode. Frederik Madsbjerg, Doloresvej 3 blev valgt for en halv periode isf. Finn Pedersen.  Suppleanter: Jørgen Bertelsen og Sven Poulsen genvalgtes.

 

  1. Valg af revisor + revisorsuppleant

Christa Sørensen blev genvalgt som revisor. Som revisorsuppleant valgtes Morten Rasmussen, Dagmarvej 14.

 

  1. Eventuelt

Under eventuelt blev der taget afsked med Finn Pedersen, og bestyrelsen takkede ham for et langt og ansvarligt arbejde med drænlauget.

Finn Pedersen holdt selv en usædvanlig fin tale om sit lange og engagerede virke med lauget.

 

 Umiddelbart efter generalforsamlingen konstituerede lauget sig med Bjarne Kjærgaard som ny formand.

Information til bådejere ved Gjerrild Nordstrand.

 Dette informationsbrev er sendt til alle 26 bådholdere, der indtil nu har bedt om bådnumre til arealerne ved Gjerrild Nordstrand.

I dette brev vil vi:

  • besvare nogle af de spørgsmål, som vi har fået,
  • orientere om, hvad vi forventer at gøre på arealet i sidste halvdel af 2020,
  • samt opfordre til, at der dannes et bådelaug.

 Ophalervogne, spil mm.

Et par af jer har spurgt om muligheden for, at lade bådene stå på en ophalervogn, når de ikke er i brug.

Det korte svar er nej. 

En del af baggrunden for saneringen af området, er blandt andet at mindske mængden af tekniske anlæg på vores areal.

Tekniske anlæg, som gør det umuligt at pleje området med maskiner.

Det er derfor, at vi vil have nedstøbte pæle, ophalerspil og lignende væk fra arealet. Vi er godt klar over, at dette vil gøre det mere besværligt for jer som bådejere.

Hvis der etableres et bådelaug, vil vi derfor være åbne over for, at der opsættes fæl- les ophalerspil, og måske også etableres en form for faste pladser til bådene (vand- rette stolper, eller lignede).

 Men det skal være i dialog med os omkring udformning og placering, og det kan først ske, når der er indhentet den fornødne dispensation fra Kystdirektoratet.

 Det videre forløb

Ugen inden efterårsferien vil vi gennemgå arealet, og sætte skilte på de både, der ikke har numre på. Heraf vil det fremgå, at båden vil blive fjernet uden advarsel, senest ved udgangen af oktober/starten af november.

Dette gælder selvfølgelig ikke, hvis der i mellemtiden bliver sat et nummer på bå- den.

 De fjernede både vil i en periode blive lagt på den store p-plads ved Stavnsborgvej, herefter vil de, alt efter værdi, blive kørt til politiauktion eller på losseplads.

I løbet af vinterhalvåret vil vi dernæst fjerne de jordfaste anlæg, der måtte være til- bage på arealet.

 Kronjylland

journal. NST-551-00746 Ref. Jesper Stenild

Den 29. september 2020

 Naturstyrelsen • Vasevej 7 • 8920 Randers NV

Tlf. 72 54 30 00 • Fax 86 45 40 36 • CVR 33157274 • EAN 5798000860315 • kjy@nst.dk www.nst.dk

 

Det vil være Naturstyrelsen, der afholder udgiften til at fjerne herreløse både og faste anlæg.

 Bådelaug

Vi vil anbefale, at jer, der har bådnumre, går sammen i en lille forening, et bådelaug.

Som nævnt ovenfor, vil et bådelaug kunne lave fælles aftaler med os om emner, som det ikke vil være muligt at kunne lave individuelle aftaler om.

På grund af persondatalovgivningen, kan vi ikke umiddelbart dele den enkeltes kontaktoplysninger med jer alle sammen.

Derfor er der i den mail, som dette brev er vedhæftet, givet en anvisning på, hvor- dan man sender en mail, som giver os mulighed for at dele jeres kontaktoplysninger.

Har I spørgsmål, er I velkomne til at kontakte mig.

Venlig hilsen

Jesper Stenild

Forstfuldmægtig | Kronjylland

+45 24 69 38 04 | ild@nst.dk

 

 

Hede Danmark samler grenaffald uge 43 og uge 44

Hede Danmark samler grenaffald uge 43 og uge 44

Så er der atter tid til hentning af grenaffald. Hede Danmark påbegynder indsamling mandag d. 19.10.2020 og henter frem til og med uge 44. 

Husk endelig at overholde reglerne, der også er her på hjemmesiden. 

Referat fra ordinær generalforsamling d. 10.10.2020.

  Referat fra ordinær generalforsamling d. 10.10.2020.

Generalforsamlingen blev afholdt digitalt over Microsoft Teams

  1. Valg af dirigent.                                                                                                                                                                                Aage Jørgensen, Annavej 8, blev valgt til dirigent og meddelte, at generalforsamlingen var lovlig, eftersom indkaldelse    var lagt på hjemmesiden den 24. april; opslag var opsat i informationsboden på Langholmvej 8. maj. Meddelelse om flytning fra vandrerhjemmet til digital afvikling er meddelt på infoboden den 12.09 og på hjemmesiden den 23.09.2020.

 2. Bestyrelsens mundtlige beretning. Den skriftlige beretning og regnskabet er lagt på hjemmesiden www.gjerrild.dk i maj måned 2020.

 Formand for GNG Preben Larsen fremlagde den mundtlige beretning, der i store træk lagde sig op ad den skriftlige beretning. 

  • Der kom spørgsmål fra tilhører vedr. støvsikring på Stavnsborgsvej, hvilket der blev taget positivt imod, så der arbejdes videre med dette.
  • Der kom desuden et ønske fra anden tilhører om, at der blev lagt op på hjemmesiden, hvornår Hede Danmark fjerner grenaffald. Det er nu blevet skrevet på hjemmesiden.
  • Der blev desuden ytret ønske om, at ”Vis Hensyn” blev tydeliggjort på hjemmesiden. Der kommer skilte op i området – og så håber vi, at det har den ønskede effekt.

Den mundtlige beretning blev efterfølgende godkendt.

  1. Fremlæggelse af det reviderede regnskab (kan ses på www.gjerrild.dk under rubrikken “Nyt fra Nordstranden”) samt forslag til budget for det kommende år.

 Til spørgsmål om, hvad ”Forenings-let” er, blev der svaret, at det er foreningens regnskabsprogram.

Regnskab og budget blev godkendt. 

  1. Fastsættelse af kontingent.

Bestyrelsens forlag om uændret kontingent blev godkendt. 

  1. Indkomne forslag.

Grundejerforeningen har modtaget et forslag vedr. støvbehandling på Stavnborgvej.  

  • Der arbejdes positivt videre med dette.

Vejformand Poul Kristensen og Formand Preben Larsen oplyste til forslaget: at Stavnsborgvej er en kommunal vej. Kommunen skal derfor praktisk og økonomisk involveres, idet en Dustex behandling kræver ny vejbelægning, hvis den skal være effektiv. Det vil være hensigtsmæssigt, hvis grundejerforeningen og kommunen kan indgå en ordning, som grundejerforeningen allerede har med Naturstyrelsen om Betinavej, som ejes af Naturstyrelsen. Her betaler Naturstyrelsen en procent-andel af omkostningerne.

  1. Valg

Bestyrelsesmedlemmer på valg: 

b:        Kirsten Bertelsen ønsker ikke genvalg som kasserer.

            Suppleant Judi Jørgensen, Annavej 8, blev efter bestyrelsens indstilling valgt og overtager jobbet som ny                              kasserer.

c1:       Kirsten Højgaard ønsker ikke genvalg.

            Carsten Jensen, Betinavej 12 blev valgt.

c2:       Michael Lichtenberg Crone – villig til genvalg – (valgt for 1 år i 2019 i s f Henning Qvist)

            Michael blev valgt og fortsætter som bestyrelsesmedlem.

c3:       Poul Kristensen – har solgt sit hus og fratræder derfor ekstraordinært bestyrelsen.

            Gert Otkjær, Annettevej 14-16 blev valgt.

d:      Suppleanter på valg:  Lars Skriver

          Lars Skriver blev genvalgt. 

NB! Der mangler 1 suppleant, som vælges 1 år i stedet for Judi Jørgensen

e1:     Revisorer på valg: Erik Svendsen – villig til genvalg

          Erik Svendsen blev genvalgt

          Der skal for 1 år vælges en ny revisor for John Jørgensen, som ikke er grundejer mere.

         Kirsten Bertelsen indvilligede i at påtage sig jobbet som revisor.

e2:    Revisorsuppleant på valg (vælges hvert år).

          Laila Rolighed blev genvalgt.                

  1. Eventuelt

Næste år håber vi, at generalforsamlingen d. 13. maj 2021 atter kan holdes på Gjerrild Vandrehjem. Det er som vanligt    Kr. Himmelfartsdag.

Dirigenten afsluttede generalforsamlingen med ”Tak for god ro og orden”.

 

 

Naturstyrelsen fjerner både uden numre fra Gjerrild Nord- strand ved udgangen af oktober

Som jeg orienterede jer om i foråret, har Naturstyrelsen indført en registrerings- ordning for de borgere der gerne vil have både liggende på styrelsens areal ved Gjerrild Nordstrand.

Bland andet på grund af jeres hjælp med at formidle budskabet videre, er der alle- rede halvdelen af bådene, der har fået nummer på.

Nu har vi brug for jeres hjælp til at få de sidste med.

Vi planlægger nemlig at fjerne de både, der ikke har numre på ved udgangen af ok- tober.

I første omgang fjernes de dog ikke helt, men flyttes op på kommunens parke- ringsplads ved Stavnsborgvej.

Her kommer de til at ligge i nogle 3-4 uger, hvorefter de enten overgives til politiet som hittegods (hvis de repræsenterer en vis værdi) eller køres på losseplads.

Vi håber dog de resterende ejere vil melde sig inden da.

Vi har i onsdags sat sedler på de både der ikke havde numre. Men sådanne sedler kan jo fjernes af vind og vejr.

Så det vil hjælpe os meget hvis I kunne formidler dette videre til jeres medlem- mer/kunder, enten ved nyhedsbreve, opslag eller hjemmeside.

Bådejere der vil have numre kan sende en mail til kjy@nst.dk eller ringe på 72 54 39 20 inden for normal arbejdstid.

På forhånd tak for hjælpen.

Har I spørgsmål, er I velkomne til at kontakte mig. Venlig hilsen

Jesper Stenild

Forstfuldmægtig | Kronjylland

+45 24 69 38 04 | ild@nst.dk

Dette brev er sendt til:

Gjerrild og Omegns Borgerforening Gjerrild Nordstrand Grundejerforening Fridavej Grundejerforening og Camping Gjerrild Nordstrand

Kronjylland

journal. NST-2302-00141 Ref. Jesper Stenild

Den 9. oktober 2020

Naturstyrelsen • Vasevej 7 • 8920 Randers NV

Tlf. 72 54 30 00 • Fax 86 45 40 36 • CVR 33157274 • EAN 5798000860315 • kjy@nst.dk www.nst.dk

Bestyrelsens skriftlige beretning 2019

Bestyrelsens skriftlige beretning for 2019.

Indledning.
Som følge af den særlige Corona-situation i Danmark har Gjerrild Nordstrands Grundejerforening (GNG) måttet aflyse den planlagte generalforsamling den 21. maj 2020. Det forventes, at GNG kan gennemføre en ordinær og mundtlig generalforsamling lørdag den 10. okt. kl. ca. 11.00 – eller umiddelbart efter Vandværkets generalforsamling, som starter kl. 10.00.
GNG´s bestyrelse har indtil da valgt at uploade den skriftlige beretning samt det revisor-godkendte regnskab på GNG´s nye hjemmeside.
Kommentarer og bemærkninger til såvel den skriftlige beretning som til regnskabet er meget velkomne og kan sendes til bestyrelsens formand pr. mail: prela@mail.dk

Bestyrelsens arbejde.
Efter sidste generalforsamling har bestyrelsen konstitueret sig således og med følgende arbejdsområder. Suppleanterne har fået tildelt arbejdsområder og deltager, i det omfang de kan, i bestyrelsesmøderne – dog uden stemmeret.
Navn Funktion Primære arbejdsområder
Preben Larsen Formand Administrator og rollefordeler.
Kathe Fogh Næstformand Ansvarlig for hjemmesiden.
Kirsten Bertelsen Kasserer Økonomiske forhold, regnskab og budget.
Poul Kristensen Vejformand Forhold vedr. veje og stier.
Kirsten Højgaard Sekretær Sekretæropgaver samt lokal kontaktperson.
Michael L Crone Best. medlem Forhold vedrørende Natur og Miljø
Judi Jørgensen Suppleant Assisterer vejformanden i f.m. veje og stier
Lars Skriver Suppleant IT og fibernet.

Bestyrelsen har indtil dato afholdt 4 møder, hvoraf 1 har været afholdt virtuelt via kommunikations-platformen TEAMS.

Der har især været arbejdet med 2 fokusområder:

  1. Vejene – herunder især etablering af bump, hastighed på grusvejene, støv herfra samt vedligeholdelse.
  2. Kommunikation med medlemmerne via etablering af en ny hjemmeside.
    Ad 1: Vejene

  1. Der har siden sidste generalforsamling været en hel del kontakter til kommunens vejafdeling om løsning af for høj hastighed og etablering af vejbump, som tilsyneladende er evindeligt tilbagevendende problem og mere kompliceret en forventet.
    Vores egne opsatte 20 km-skilte er ikke lovlige, og stenchikanerne er vejafdelingen og politiet ikke glade for. De skal afmærkes bedre og allerhelst fjernes.
    Anbefalingerne fra kommunens vejingeniør blev, at vi skal afmærke stenchikanerne bedre med afstandsskilte, fjerne de inderste sten og lave cykel- og gangsti bag om de tilbageværende stenchikaner. Det er det kompromis, vi nu er i gang med at færdiggøre.
    Afstands-skiltene ved chikanerne er opsat med kommunens hjælp og er nu lovliggjorte. Dog henledes opmærksomheden på, at der forsat mangler skilte enkelte steder og tilretninger.
    Chikanen ned mod stranden tilhører Norddjurs Kommune.                                                                                                                                   
    Bevoksningen langs rabatten på Langholmvej. På sidste generalforsamlingen anførte en grundejer, at bevoksningen på Langholmvej fra sommerhusområdet og frem til Langholm nu har fået et omfang, så der ikke længere er rabat. Det betyder, at to biler har vanskeligt ved at passere på denne strækning. Vejformand Poul Kristensen har haft kontakt til teknisk afdeling i Norddjurs Kommune, og bevoksningen er nu beskåret, således to biler kan passere hinanden.                                            
    Parkeringsregler. Bestyrelsen har desuden fået henvendelse om hvilke regler, der gælder for parkering på vejene. Reglerne følger færdselslovens bestemmelser. F.eks. må man ikke parkere inden for 10 meter fra vejhjørnerne, for at sikre store biler (f.eks. affaldsbiler) kan dreje omkring hjørnet. Hvis det skønnes, at reglerne er overtrådt, er det politiet og ikke GNG, der må vurdere dette. GNG anbefaler, at grundejere så vidt muligt henviser parkeringer til at foregå inden for eget grundareal og ikke langs rabatten.

  1. Beskæringer af grene og hyben langs vejene er enkelte steder meget dårlig, og vi anbefaler grundejerne at få det bragt i orden. Hybenroser/buske anbefaler vi også beskæres og allerhelst fjerner, idet de er af invasiv art. Der gælder især på Stavnsborgsvej og Betinavej. Sker der skader på biler, er de pågældende grundejere erstatningsansvarlige!
    De generelle regler lægges snarest muligt på hjemmesiden, så det sikres, at reglerne er kendte. Poul Kristensen har oplyst, at han vil få lavet informationsmateriale herom til at lægge i postkasser.
    Grundejerforeningens gamle 20 km-skilte er ikke lovlige, da vi ikke har myndighed til at lave en 20 km. Zone, oplyser politi og vejafdelingen.
    Vi arbejder derfor på andre muligheder for en lovlig tekst i en ny form for skilte. (se nye forslag).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gammelt skilt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Forslag til nyt skilt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Forslag til nyt skilt

  1. Støv:
    Vi har forsat følt det nødvendigt at bruge Dustex, men i begrænset/ reduceret omfang.
    Vedligeholdelsen efter huller i grusvejene fortsættes.
    Poul Kristensen kan oplyse, at prisen for vedligeholdelsen er uændret i forhold til sidste år.                                                                   
    Ad 2. Ny hjemmeside.

  1. Sidste år fik vi meddelelse fra udbyderen af vores hjemmeside om, at samarbejdet ophørte, og at det eksisterende mailsystemet via hjemmesiden nedlægges.
    Käthe Fogh har overtaget den opgaven med etablering af en ny hjemmeside, og hun har fået og får hjælp til udvikling af den nye hjemmeside gennem Viden Djurs og vores tidligere bestyrelsesmedlem Henning Kusk. Det er mere end et år siden, at vi besluttede at se på en ny hjemmeside. Det har bestemt været en noget vanskelig og drøj proces af flere årsager.
    Henning Kusk har stået for den tidligere hjemmeside – et stort og flot arbejde, som han skal have en varm tak for. Henning er trådt ud af bestyrelsen, idet han solgte sit sommerhus.
    På Viden Djurs er der lærere, der netop underviser elever i at lave hjemmesider, så derfor var det naturligt at rette henvendelse hertil. Charlotte Holst, underviser på skolen, lovede, at den opgave ville hun da gerne påtage sig – evt. sammen med elever.
    Charlotte fandt dog hurtigt ud af, at det faktisk var nemmere at lave det selv.
    Charlotte gik i gang med opgaven, men blev desværre forhindret en periode grundet ekstra arbejde, og da så den endelig skulle lægges op, så blev vores domain nedlagt. Samtidig gav det nogle problemer med at få rettigheder til såvel det gamle som det nye system, da det var Henning Kusk, der stod som eneansvarlig.
    Det er nu endelig langt om længe lykkes at få hjemmesiden op. Vi undersøgte, om det er muligt at sende sms eller mail – og det er det, men… vi har samtidig et regnskabssystem, hvor denne mulighed er med. Havde vi tænkt os om, kunne vi faktisk også have lavet vores hjemmeside gennem ”Foreninglet”.
    Lige nu fungerer siden. Der mangler dog nogle ting – bl.a. har vi besluttet, at der skal tages nogle billeder af bestyrelsen, når vi har mulighed for at mødes igen.
    Vi vil forsøge at holde hjemmesiden opdateret – og er enige om, at alle gerne må komme med input til siden. Her er det dog vigtigt at pointere, at vi i bestyrelsen er enige om, at vi holder fast i de gode gamle dyder om god ”Takt og Tone”.
    En stor tak igen til Charlotte Holst på Viden Djurs for det fine arbejde. Hun har lovet at være Stand By fremadrettet. … Bestyrelsen siger til gengæld en STOR tak til Käthe Fogh for hjemmeside-arbejdet.                                                                                
    Mail-liste.
    Siden meddelelsen om nedlægning af hjemmeside og mail, sendte vi sidste år en skrivelse rundt til Jer grundejerne om, at vi får brug for Jeres mail, så vi fortsat kan rundsende informationer m.v. til Jer. Desværre er det meget få, som har responderet på denne vigtige information. Har I ikke leveret mailadressen, så send den venligst til vores kasserer på mail kjb@mail.dk eller aflevere den på Adelevej 33.                                                                                                                                                  
    IT, mobiltelefoni og bredbånd
    Der er pt. følgende udbydere på masten på DCU-pladsen: TeleNord, 3 og Telia.
    DCU-campingpladsen har fået lavet fiberforbindelse fra masten til egne kontormaskiner, hvilket har givet en væsentlig forbedring. GNG holder fortsat øje med udviklingen på fibersiden. Primanet, det lokale udbyderfirma, har udvist interesse for at komme på masten.

Samarbejde med bl.a. Gjerrild og Omegns Borgerforening, DCU- campingpladsen, Skov og Naturstyrelsen og Hede Danmark.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      Gjerrild og Omegns Borgerforeningen: Igen i år havde GNG et godt samspil med Gjerrild og Omegns borgerforening omkring borgerforeningens aktiviteter. I 2019 deltog mange sommerhusejere i borgerforeningens arrangementer såsom Åben By og markedsdage. Nogle gode sociale projekter, hvor man møder grundejere og byens befolkning. Desværre måtte dette års strandrensning Store Bededag aflyses – også på grund af Corona-virussen. Bestyrelsesmedlem Kirsten Højgaard er vores kontakt til foreningen, men også andre lokale foreninger.                                                                             Følg borgerforeningen på http://www.gjerrild.net/ hvor der er en liste over mange spændende aktiviteter til glæde for sommerhusfolket.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     DCU- campingpladsen: Vi har fortsat en aftale, som gør, at sommerhusgæsters børn gerne må komme på campingpladsens nye legeplads. Der kan købes dagsbilletter til børnene; dog kan det være, at DCU i juli måned ser sig nødsaget til, at kun campingpladsens campister kan bruge den, hvis der er fyldt op på pladsen.                                                                                                                                                                                                                                                                   Skov- og Naturstyrelsen GNG er i kontakt med Skov- og Naturstyrelsen vedrørende det arbejde på Betinavej, som blev nævnt på sidste generalforsamling. Man er allerede langt fremme med fældning og flisning, men grundejerne må fortsat forvente støj fra maskiner.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               Naturstyrelsen ønsker etablering af et bådelaug og kontakt med områdets bådejerne:                                                 Naturstyrelsen ejer jo en stor del af arealet ved Gjerrild Nordstrand, herunder også de to slæbesteder, der anvendes til mere eller mindre permanent oplag af både. Os bekendt eksisterer der ikke et bådelaug eller lignende, som organiserer ejerne af bådene.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       Ordnede forhold ønskes på slæbestederne ved Gjerrild Nordstrand.                                                                             Blandt andet vil Naturstyrelsen gerne have navn og kontaktoplysninger på de personer, der har både til at ligge permanent på arealet. (Formelt er det kun noget, man har lov til med ejerens tilladelse).                                    Naturstyrelsen understreger, at det ikke er deres hensigt at ændre på mulighederne for at have både liggende på arealet!                                                                                                                                                                                                     Man ønsker, at det sker under mere ordnede forhold end i dag af følgende årsager:
➢ I forbindelse med naturpleje vil vi gerne have mulighed for at bede ejerne flytte deres både; det var et problem her i efteråret, hvor vi måtte undlade at pleje de arealer, hvor der lå både.
➢ Der ligger helt tydeligt både, der ikke har været i brug i flere år. Her vil vi have mulighed for at bede ejeren fjerne dem.
➢ Der er gennem tiden blevet lavet faste anlæg (ophalerspil mm.), som i dag er ulovlige. Det kan vi som myndighed ikke leve med, og det er vores hensigt, at de pågældende anlæg skal være fjernet i løbet af i år.
➢ Vi har også lagt mærke til, at der begynder at ligge både i længere tid på dele af stranden uden for de to slæbesteder. Men det er vores ønske, at det kun skal være muligt at have både liggende i længere tid ved selve slæbestederne.                                                                                                                                                                                                              Naturstyrelsen planlægger indførelse af en registreringsordning.
➢ En registreringsordning, hvor både, der ligger mere end et døgn på slæbestederne, skal have et nummer, som refererer til en ejer og pågældendes kontaktoplysninger, så man altid kan få fat på vedkommende.
➢ Denne ordning vil blive indfaset i løbet af det kommende år.
➢ Hen på efteråret vil alle både uden nummer blive fjernet.
➢ Alle faste anlæg skal fjernes.
➢ I samme periode vil man give folk mulighed for at fjerne de anlæg, der er etableret.

➢ De, der ikke er væk hen på efteråret, vil Naturstyrelsen så fjerne.
➢ Opfordring til at danne et bådelaug.
➢ Naturstyrelsen håber, at GNG vil være behjælpelige med at formidle dette videre til bådejere. Måske via generalforsamling, hjemmeside, nyhedsbreve eller nabokontakt.
➢ Naturstyrelsen opfordring til bådejerne vil være, at man danner et bådelaug, som kan være bindeled til Naturstyrelsen.
➢ Et bådelaug vil have mulighed for efter aftale med Naturstyrelsen, at søge om tilladelse til et antal faste oplagspladser. Noget den enkelte bådejer ikke vil have mulighed for.

Spørgsmål og kontakt til Naturstyrelsen rettes til:
Jesper Stenild, Forstfuldmægtig | Kronjylland +45 24 69 38 04 |mail: ild@nst.dk

GNG´s årsregnskab.
Årsregnskabet med revisorernes underskrift ligger på hjemmesiden og ligger under det budgetterede – et meget flot resultat. Tak til Kirsten Bertelsen for en eminent styring af pengene.

Afslutning på bestyrelsen skriftlige beretning:
Bestyrelsen siger STOR TAK til alle samarbejdspartnere og ikke mindst Gjerrild Nordstrands grundejere for et godt samarbejde og kontakt i årets forløb. Vi håber at kunne ses under bedre forhold senere på året.
Pas på Jer selv og Jeres familie.

Venlig hilsen


GNG – Bestyrelsen

Indkaldelse til ordinær generalforsamling

    Gjerrild Nordstrands Grundejerforening
1969 – 2020

Generalforsamlingen afholdes digitalt på internettet over Microsoft Teams systemet på internettet på grund af COVID-19´s forhøjede smitterisiko.

Lørdag den 10. oktober 2020 kl. 11.00

Dagsorden

1. Valg af dirigent

2. Bestyrelsens mundtlige beretning. Den skriftlige beretning lægges på hjemmesiden www.gjerrild.dk

3. Fremlæggelse af det reviderede regnskab (kan ses på www.gjerrild.dk under rubrikken “Nyt fra Nordstranden”) samt forslag til budget for det kommende år.

4. Fastsættelse af kontingent.

5. Indkomne forslag.

6. Valg
Bestyrelsesmedlemmer på valg:
            b: Kirsten Bertelsen, ønsker ikke genvalg som kasserer.
            c1: Kirsten Højgaard ønsker ikke genvalg.
            c2: Michael Lichtenberg Crone – villig til genvalg – (valgt for 1 år i 2019 i s f Henning Qvist)
            d: Suppleanter på valg: Lars Skriver
             e1: Revisorer på valg: Erik Svendsen – villig til genvalg
             Der skal for 1 år vælges en ny revisor for John Jørgensen, som ikke er grundejer mere

             e2: Revisorsuppleant på valg (vælges hvert år): Laila Rolighed blev valgt i 2019

7. Eventuelt


Venlig hilsen
Gjerrild Nordstrands Grundejerforening
Bestyrelsen

 

0