Nyheder

Referat fra Gjerrild Nordstrands Drænlaug`s generalforsamling d. 10.10.2020 på Doloresvej 6

  1. Valg af dirigent

Bjarne Kjærgaard 

  1. Udvalgets beretning

Formanden Finn Pedersen orienterede om de aktiviteter, der har været de sidste 2 år: 

  • Grøften omkring drænudløbet er blevet renset november 2018. 
  • Kort gennemgang af drænets tilstand og funktion. Derudover nævnte Finn, at der tilstræbes rensning/gennemskyldning af drænsystemet hvert andet år, men at det ikke havde været nødvendigt i den forgangne periode. 

Beretningen blev taget til efterretning. 

  1. Regnskab og fastsættelse af bidrag til lauget

Det udsendte regnskab, der udviser en kassebeholdning på kr. 26.521,42 blev kort gennemgået af Kirsten Bertelsen. 

Bidrag til drænlauget blev fastsat til at være uændret kr. 75 hvert år med opkrævning sammen med bidrag til grundejerforeningen. 

Godkendt 

  1. Indkomne forslag

Der var ingen indkomne forslag. 

  1. Valg af 2 bestyrelsesmedlemmer + 2 supplanter

På valg: Lars Sørensen og Bjarne Kjærgaard. Derudover udtræder Finn Pedersen, som har solgt sit hus. Lars Sørensen og Bjarne Kjærgaard blev genvalgt for en ny periode. Frederik Madsbjerg, Doloresvej 3 blev valgt for en halv periode isf. Finn Pedersen.  Suppleanter: Jørgen Bertelsen og Sven Poulsen genvalgtes.

 

  1. Valg af revisor + revisorsuppleant

Christa Sørensen blev genvalgt som revisor. Som revisorsuppleant valgtes Morten Rasmussen, Dagmarvej 14.

 

  1. Eventuelt

Under eventuelt blev der taget afsked med Finn Pedersen, og bestyrelsen takkede ham for et langt og ansvarligt arbejde med drænlauget.

Finn Pedersen holdt selv en usædvanlig fin tale om sit lange og engagerede virke med lauget.

 

 Umiddelbart efter generalforsamlingen konstituerede lauget sig med Bjarne Kjærgaard som ny formand.

Information til bådejere ved Gjerrild Nordstrand.

 Dette informationsbrev er sendt til alle 26 bådholdere, der indtil nu har bedt om bådnumre til arealerne ved Gjerrild Nordstrand.

I dette brev vil vi:

  • besvare nogle af de spørgsmål, som vi har fået,
  • orientere om, hvad vi forventer at gøre på arealet i sidste halvdel af 2020,
  • samt opfordre til, at der dannes et bådelaug.

 Ophalervogne, spil mm.

Et par af jer har spurgt om muligheden for, at lade bådene stå på en ophalervogn, når de ikke er i brug.

Det korte svar er nej. 

En del af baggrunden for saneringen af området, er blandt andet at mindske mængden af tekniske anlæg på vores areal.

Tekniske anlæg, som gør det umuligt at pleje området med maskiner.

Det er derfor, at vi vil have nedstøbte pæle, ophalerspil og lignende væk fra arealet. Vi er godt klar over, at dette vil gøre det mere besværligt for jer som bådejere.

Hvis der etableres et bådelaug, vil vi derfor være åbne over for, at der opsættes fæl- les ophalerspil, og måske også etableres en form for faste pladser til bådene (vand- rette stolper, eller lignede).

 Men det skal være i dialog med os omkring udformning og placering, og det kan først ske, når der er indhentet den fornødne dispensation fra Kystdirektoratet.

 Det videre forløb

Ugen inden efterårsferien vil vi gennemgå arealet, og sætte skilte på de både, der ikke har numre på. Heraf vil det fremgå, at båden vil blive fjernet uden advarsel, senest ved udgangen af oktober/starten af november.

Dette gælder selvfølgelig ikke, hvis der i mellemtiden bliver sat et nummer på bå- den.

 De fjernede både vil i en periode blive lagt på den store p-plads ved Stavnsborgvej, herefter vil de, alt efter værdi, blive kørt til politiauktion eller på losseplads.

I løbet af vinterhalvåret vil vi dernæst fjerne de jordfaste anlæg, der måtte være til- bage på arealet.

 Kronjylland

journal. NST-551-00746 Ref. Jesper Stenild

Den 29. september 2020

 Naturstyrelsen • Vasevej 7 • 8920 Randers NV

Tlf. 72 54 30 00 • Fax 86 45 40 36 • CVR 33157274 • EAN 5798000860315 • kjy@nst.dk www.nst.dk

 

Det vil være Naturstyrelsen, der afholder udgiften til at fjerne herreløse både og faste anlæg.

 Bådelaug

Vi vil anbefale, at jer, der har bådnumre, går sammen i en lille forening, et bådelaug.

Som nævnt ovenfor, vil et bådelaug kunne lave fælles aftaler med os om emner, som det ikke vil være muligt at kunne lave individuelle aftaler om.

På grund af persondatalovgivningen, kan vi ikke umiddelbart dele den enkeltes kontaktoplysninger med jer alle sammen.

Derfor er der i den mail, som dette brev er vedhæftet, givet en anvisning på, hvor- dan man sender en mail, som giver os mulighed for at dele jeres kontaktoplysninger.

Har I spørgsmål, er I velkomne til at kontakte mig.

Venlig hilsen

Jesper Stenild

Forstfuldmægtig | Kronjylland

+45 24 69 38 04 | ild@nst.dk

 

 

Hede Danmark samler grenaffald uge 43 og uge 44

Hede Danmark samler grenaffald uge 43 og uge 44

Så er der atter tid til hentning af grenaffald. Hede Danmark påbegynder indsamling mandag d. 19.10.2020 og henter frem til og med uge 44. 

Husk endelig at overholde reglerne, der også er her på hjemmesiden. 

Referat fra ordinær generalforsamling d. 10.10.2020.

  Referat fra ordinær generalforsamling d. 10.10.2020.

Generalforsamlingen blev afholdt digitalt over Microsoft Teams

  1. Valg af dirigent.                                                                                                                                                                                Aage Jørgensen, Annavej 8, blev valgt til dirigent og meddelte, at generalforsamlingen var lovlig, eftersom indkaldelse    var lagt på hjemmesiden den 24. april; opslag var opsat i informationsboden på Langholmvej 8. maj. Meddelelse om flytning fra vandrerhjemmet til digital afvikling er meddelt på infoboden den 12.09 og på hjemmesiden den 23.09.2020.

 2. Bestyrelsens mundtlige beretning. Den skriftlige beretning og regnskabet er lagt på hjemmesiden www.gjerrild.dk i maj måned 2020.

 Formand for GNG Preben Larsen fremlagde den mundtlige beretning, der i store træk lagde sig op ad den skriftlige beretning. 

  • Der kom spørgsmål fra tilhører vedr. støvsikring på Stavnsborgsvej, hvilket der blev taget positivt imod, så der arbejdes videre med dette.
  • Der kom desuden et ønske fra anden tilhører om, at der blev lagt op på hjemmesiden, hvornår Hede Danmark fjerner grenaffald. Det er nu blevet skrevet på hjemmesiden.
  • Der blev desuden ytret ønske om, at ”Vis Hensyn” blev tydeliggjort på hjemmesiden. Der kommer skilte op i området – og så håber vi, at det har den ønskede effekt.

Den mundtlige beretning blev efterfølgende godkendt.

  1. Fremlæggelse af det reviderede regnskab (kan ses på www.gjerrild.dk under rubrikken “Nyt fra Nordstranden”) samt forslag til budget for det kommende år.

 Til spørgsmål om, hvad ”Forenings-let” er, blev der svaret, at det er foreningens regnskabsprogram.

Regnskab og budget blev godkendt. 

  1. Fastsættelse af kontingent.

Bestyrelsens forlag om uændret kontingent blev godkendt. 

  1. Indkomne forslag.

Grundejerforeningen har modtaget et forslag vedr. støvbehandling på Stavnborgvej.  

  • Der arbejdes positivt videre med dette.

Vejformand Poul Kristensen og Formand Preben Larsen oplyste til forslaget: at Stavnsborgvej er en kommunal vej. Kommunen skal derfor praktisk og økonomisk involveres, idet en Dustex behandling kræver ny vejbelægning, hvis den skal være effektiv. Det vil være hensigtsmæssigt, hvis grundejerforeningen og kommunen kan indgå en ordning, som grundejerforeningen allerede har med Naturstyrelsen om Betinavej, som ejes af Naturstyrelsen. Her betaler Naturstyrelsen en procent-andel af omkostningerne.

  1. Valg

Bestyrelsesmedlemmer på valg: 

b:        Kirsten Bertelsen ønsker ikke genvalg som kasserer.

            Suppleant Judi Jørgensen, Annavej 8, blev efter bestyrelsens indstilling valgt og overtager jobbet som ny                              kasserer.

c1:       Kirsten Højgaard ønsker ikke genvalg.

            Carsten Jensen, Betinavej 12 blev valgt.

c2:       Michael Lichtenberg Crone – villig til genvalg – (valgt for 1 år i 2019 i s f Henning Qvist)

            Michael blev valgt og fortsætter som bestyrelsesmedlem.

c3:       Poul Kristensen – har solgt sit hus og fratræder derfor ekstraordinært bestyrelsen.

            Gert Otkjær, Annettevej 14-16 blev valgt.

d:      Suppleanter på valg:  Lars Skriver

          Lars Skriver blev genvalgt. 

NB! Der mangler 1 suppleant, som vælges 1 år i stedet for Judi Jørgensen

e1:     Revisorer på valg: Erik Svendsen – villig til genvalg

          Erik Svendsen blev genvalgt

          Der skal for 1 år vælges en ny revisor for John Jørgensen, som ikke er grundejer mere.

         Kirsten Bertelsen indvilligede i at påtage sig jobbet som revisor.

e2:    Revisorsuppleant på valg (vælges hvert år).

          Laila Rolighed blev genvalgt.                

  1. Eventuelt

Næste år håber vi, at generalforsamlingen d. 13. maj 2021 atter kan holdes på Gjerrild Vandrehjem. Det er som vanligt    Kr. Himmelfartsdag.

Dirigenten afsluttede generalforsamlingen med ”Tak for god ro og orden”.

 

 

Naturstyrelsen fjerner både uden numre fra Gjerrild Nord- strand ved udgangen af oktober

Som jeg orienterede jer om i foråret, har Naturstyrelsen indført en registrerings- ordning for de borgere der gerne vil have både liggende på styrelsens areal ved Gjerrild Nordstrand.

Bland andet på grund af jeres hjælp med at formidle budskabet videre, er der alle- rede halvdelen af bådene, der har fået nummer på.

Nu har vi brug for jeres hjælp til at få de sidste med.

Vi planlægger nemlig at fjerne de både, der ikke har numre på ved udgangen af ok- tober.

I første omgang fjernes de dog ikke helt, men flyttes op på kommunens parke- ringsplads ved Stavnsborgvej.

Her kommer de til at ligge i nogle 3-4 uger, hvorefter de enten overgives til politiet som hittegods (hvis de repræsenterer en vis værdi) eller køres på losseplads.

Vi håber dog de resterende ejere vil melde sig inden da.

Vi har i onsdags sat sedler på de både der ikke havde numre. Men sådanne sedler kan jo fjernes af vind og vejr.

Så det vil hjælpe os meget hvis I kunne formidler dette videre til jeres medlem- mer/kunder, enten ved nyhedsbreve, opslag eller hjemmeside.

Bådejere der vil have numre kan sende en mail til kjy@nst.dk eller ringe på 72 54 39 20 inden for normal arbejdstid.

På forhånd tak for hjælpen.

Har I spørgsmål, er I velkomne til at kontakte mig. Venlig hilsen

Jesper Stenild

Forstfuldmægtig | Kronjylland

+45 24 69 38 04 | ild@nst.dk

Dette brev er sendt til:

Gjerrild og Omegns Borgerforening Gjerrild Nordstrand Grundejerforening Fridavej Grundejerforening og Camping Gjerrild Nordstrand

Kronjylland

journal. NST-2302-00141 Ref. Jesper Stenild

Den 9. oktober 2020

Naturstyrelsen • Vasevej 7 • 8920 Randers NV

Tlf. 72 54 30 00 • Fax 86 45 40 36 • CVR 33157274 • EAN 5798000860315 • kjy@nst.dk www.nst.dk

Bestyrelsens skriftlige beretning 2019

Bestyrelsens skriftlige beretning for 2019.

Indledning.
Som følge af den særlige Corona-situation i Danmark har Gjerrild Nordstrands Grundejerforening (GNG) måttet aflyse den planlagte generalforsamling den 21. maj 2020. Det forventes, at GNG kan gennemføre en ordinær og mundtlig generalforsamling lørdag den 10. okt. kl. ca. 11.00 – eller umiddelbart efter Vandværkets generalforsamling, som starter kl. 10.00.
GNG´s bestyrelse har indtil da valgt at uploade den skriftlige beretning samt det revisor-godkendte regnskab på GNG´s nye hjemmeside.
Kommentarer og bemærkninger til såvel den skriftlige beretning som til regnskabet er meget velkomne og kan sendes til bestyrelsens formand pr. mail: prela@mail.dk

Bestyrelsens arbejde.
Efter sidste generalforsamling har bestyrelsen konstitueret sig således og med følgende arbejdsområder. Suppleanterne har fået tildelt arbejdsområder og deltager, i det omfang de kan, i bestyrelsesmøderne – dog uden stemmeret.
Navn Funktion Primære arbejdsområder
Preben Larsen Formand Administrator og rollefordeler.
Kathe Fogh Næstformand Ansvarlig for hjemmesiden.
Kirsten Bertelsen Kasserer Økonomiske forhold, regnskab og budget.
Poul Kristensen Vejformand Forhold vedr. veje og stier.
Kirsten Højgaard Sekretær Sekretæropgaver samt lokal kontaktperson.
Michael L Crone Best. medlem Forhold vedrørende Natur og Miljø
Judi Jørgensen Suppleant Assisterer vejformanden i f.m. veje og stier
Lars Skriver Suppleant IT og fibernet.

Bestyrelsen har indtil dato afholdt 4 møder, hvoraf 1 har været afholdt virtuelt via kommunikations-platformen TEAMS.

Der har især været arbejdet med 2 fokusområder:

  1. Vejene – herunder især etablering af bump, hastighed på grusvejene, støv herfra samt vedligeholdelse.
  2. Kommunikation med medlemmerne via etablering af en ny hjemmeside.
    Ad 1: Vejene

  1. Der har siden sidste generalforsamling været en hel del kontakter til kommunens vejafdeling om løsning af for høj hastighed og etablering af vejbump, som tilsyneladende er evindeligt tilbagevendende problem og mere kompliceret en forventet.
    Vores egne opsatte 20 km-skilte er ikke lovlige, og stenchikanerne er vejafdelingen og politiet ikke glade for. De skal afmærkes bedre og allerhelst fjernes.
    Anbefalingerne fra kommunens vejingeniør blev, at vi skal afmærke stenchikanerne bedre med afstandsskilte, fjerne de inderste sten og lave cykel- og gangsti bag om de tilbageværende stenchikaner. Det er det kompromis, vi nu er i gang med at færdiggøre.
    Afstands-skiltene ved chikanerne er opsat med kommunens hjælp og er nu lovliggjorte. Dog henledes opmærksomheden på, at der forsat mangler skilte enkelte steder og tilretninger.
    Chikanen ned mod stranden tilhører Norddjurs Kommune.                                                                                                                                   
    Bevoksningen langs rabatten på Langholmvej. På sidste generalforsamlingen anførte en grundejer, at bevoksningen på Langholmvej fra sommerhusområdet og frem til Langholm nu har fået et omfang, så der ikke længere er rabat. Det betyder, at to biler har vanskeligt ved at passere på denne strækning. Vejformand Poul Kristensen har haft kontakt til teknisk afdeling i Norddjurs Kommune, og bevoksningen er nu beskåret, således to biler kan passere hinanden.                                            
    Parkeringsregler. Bestyrelsen har desuden fået henvendelse om hvilke regler, der gælder for parkering på vejene. Reglerne følger færdselslovens bestemmelser. F.eks. må man ikke parkere inden for 10 meter fra vejhjørnerne, for at sikre store biler (f.eks. affaldsbiler) kan dreje omkring hjørnet. Hvis det skønnes, at reglerne er overtrådt, er det politiet og ikke GNG, der må vurdere dette. GNG anbefaler, at grundejere så vidt muligt henviser parkeringer til at foregå inden for eget grundareal og ikke langs rabatten.

  1. Beskæringer af grene og hyben langs vejene er enkelte steder meget dårlig, og vi anbefaler grundejerne at få det bragt i orden. Hybenroser/buske anbefaler vi også beskæres og allerhelst fjerner, idet de er af invasiv art. Der gælder især på Stavnsborgsvej og Betinavej. Sker der skader på biler, er de pågældende grundejere erstatningsansvarlige!
    De generelle regler lægges snarest muligt på hjemmesiden, så det sikres, at reglerne er kendte. Poul Kristensen har oplyst, at han vil få lavet informationsmateriale herom til at lægge i postkasser.
    Grundejerforeningens gamle 20 km-skilte er ikke lovlige, da vi ikke har myndighed til at lave en 20 km. Zone, oplyser politi og vejafdelingen.
    Vi arbejder derfor på andre muligheder for en lovlig tekst i en ny form for skilte. (se nye forslag).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gammelt skilt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Forslag til nyt skilt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Forslag til nyt skilt

  1. Støv:
    Vi har forsat følt det nødvendigt at bruge Dustex, men i begrænset/ reduceret omfang.
    Vedligeholdelsen efter huller i grusvejene fortsættes.
    Poul Kristensen kan oplyse, at prisen for vedligeholdelsen er uændret i forhold til sidste år.                                                                   
    Ad 2. Ny hjemmeside.

  1. Sidste år fik vi meddelelse fra udbyderen af vores hjemmeside om, at samarbejdet ophørte, og at det eksisterende mailsystemet via hjemmesiden nedlægges.
    Käthe Fogh har overtaget den opgaven med etablering af en ny hjemmeside, og hun har fået og får hjælp til udvikling af den nye hjemmeside gennem Viden Djurs og vores tidligere bestyrelsesmedlem Henning Kusk. Det er mere end et år siden, at vi besluttede at se på en ny hjemmeside. Det har bestemt været en noget vanskelig og drøj proces af flere årsager.
    Henning Kusk har stået for den tidligere hjemmeside – et stort og flot arbejde, som han skal have en varm tak for. Henning er trådt ud af bestyrelsen, idet han solgte sit sommerhus.
    På Viden Djurs er der lærere, der netop underviser elever i at lave hjemmesider, så derfor var det naturligt at rette henvendelse hertil. Charlotte Holst, underviser på skolen, lovede, at den opgave ville hun da gerne påtage sig – evt. sammen med elever.
    Charlotte fandt dog hurtigt ud af, at det faktisk var nemmere at lave det selv.
    Charlotte gik i gang med opgaven, men blev desværre forhindret en periode grundet ekstra arbejde, og da så den endelig skulle lægges op, så blev vores domain nedlagt. Samtidig gav det nogle problemer med at få rettigheder til såvel det gamle som det nye system, da det var Henning Kusk, der stod som eneansvarlig.
    Det er nu endelig langt om længe lykkes at få hjemmesiden op. Vi undersøgte, om det er muligt at sende sms eller mail – og det er det, men… vi har samtidig et regnskabssystem, hvor denne mulighed er med. Havde vi tænkt os om, kunne vi faktisk også have lavet vores hjemmeside gennem ”Foreninglet”.
    Lige nu fungerer siden. Der mangler dog nogle ting – bl.a. har vi besluttet, at der skal tages nogle billeder af bestyrelsen, når vi har mulighed for at mødes igen.
    Vi vil forsøge at holde hjemmesiden opdateret – og er enige om, at alle gerne må komme med input til siden. Her er det dog vigtigt at pointere, at vi i bestyrelsen er enige om, at vi holder fast i de gode gamle dyder om god ”Takt og Tone”.
    En stor tak igen til Charlotte Holst på Viden Djurs for det fine arbejde. Hun har lovet at være Stand By fremadrettet. … Bestyrelsen siger til gengæld en STOR tak til Käthe Fogh for hjemmeside-arbejdet.                                                                                
    Mail-liste.
    Siden meddelelsen om nedlægning af hjemmeside og mail, sendte vi sidste år en skrivelse rundt til Jer grundejerne om, at vi får brug for Jeres mail, så vi fortsat kan rundsende informationer m.v. til Jer. Desværre er det meget få, som har responderet på denne vigtige information. Har I ikke leveret mailadressen, så send den venligst til vores kasserer på mail kjb@mail.dk eller aflevere den på Adelevej 33.                                                                                                                                                  
    IT, mobiltelefoni og bredbånd
    Der er pt. følgende udbydere på masten på DCU-pladsen: TeleNord, 3 og Telia.
    DCU-campingpladsen har fået lavet fiberforbindelse fra masten til egne kontormaskiner, hvilket har givet en væsentlig forbedring. GNG holder fortsat øje med udviklingen på fibersiden. Primanet, det lokale udbyderfirma, har udvist interesse for at komme på masten.

Samarbejde med bl.a. Gjerrild og Omegns Borgerforening, DCU- campingpladsen, Skov og Naturstyrelsen og Hede Danmark.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      Gjerrild og Omegns Borgerforeningen: Igen i år havde GNG et godt samspil med Gjerrild og Omegns borgerforening omkring borgerforeningens aktiviteter. I 2019 deltog mange sommerhusejere i borgerforeningens arrangementer såsom Åben By og markedsdage. Nogle gode sociale projekter, hvor man møder grundejere og byens befolkning. Desværre måtte dette års strandrensning Store Bededag aflyses – også på grund af Corona-virussen. Bestyrelsesmedlem Kirsten Højgaard er vores kontakt til foreningen, men også andre lokale foreninger.                                                                             Følg borgerforeningen på http://www.gjerrild.net/ hvor der er en liste over mange spændende aktiviteter til glæde for sommerhusfolket.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     DCU- campingpladsen: Vi har fortsat en aftale, som gør, at sommerhusgæsters børn gerne må komme på campingpladsens nye legeplads. Der kan købes dagsbilletter til børnene; dog kan det være, at DCU i juli måned ser sig nødsaget til, at kun campingpladsens campister kan bruge den, hvis der er fyldt op på pladsen.                                                                                                                                                                                                                                                                   Skov- og Naturstyrelsen GNG er i kontakt med Skov- og Naturstyrelsen vedrørende det arbejde på Betinavej, som blev nævnt på sidste generalforsamling. Man er allerede langt fremme med fældning og flisning, men grundejerne må fortsat forvente støj fra maskiner.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               Naturstyrelsen ønsker etablering af et bådelaug og kontakt med områdets bådejerne:                                                 Naturstyrelsen ejer jo en stor del af arealet ved Gjerrild Nordstrand, herunder også de to slæbesteder, der anvendes til mere eller mindre permanent oplag af både. Os bekendt eksisterer der ikke et bådelaug eller lignende, som organiserer ejerne af bådene.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       Ordnede forhold ønskes på slæbestederne ved Gjerrild Nordstrand.                                                                             Blandt andet vil Naturstyrelsen gerne have navn og kontaktoplysninger på de personer, der har både til at ligge permanent på arealet. (Formelt er det kun noget, man har lov til med ejerens tilladelse).                                    Naturstyrelsen understreger, at det ikke er deres hensigt at ændre på mulighederne for at have både liggende på arealet!                                                                                                                                                                                                     Man ønsker, at det sker under mere ordnede forhold end i dag af følgende årsager:
➢ I forbindelse med naturpleje vil vi gerne have mulighed for at bede ejerne flytte deres både; det var et problem her i efteråret, hvor vi måtte undlade at pleje de arealer, hvor der lå både.
➢ Der ligger helt tydeligt både, der ikke har været i brug i flere år. Her vil vi have mulighed for at bede ejeren fjerne dem.
➢ Der er gennem tiden blevet lavet faste anlæg (ophalerspil mm.), som i dag er ulovlige. Det kan vi som myndighed ikke leve med, og det er vores hensigt, at de pågældende anlæg skal være fjernet i løbet af i år.
➢ Vi har også lagt mærke til, at der begynder at ligge både i længere tid på dele af stranden uden for de to slæbesteder. Men det er vores ønske, at det kun skal være muligt at have både liggende i længere tid ved selve slæbestederne.                                                                                                                                                                                                              Naturstyrelsen planlægger indførelse af en registreringsordning.
➢ En registreringsordning, hvor både, der ligger mere end et døgn på slæbestederne, skal have et nummer, som refererer til en ejer og pågældendes kontaktoplysninger, så man altid kan få fat på vedkommende.
➢ Denne ordning vil blive indfaset i løbet af det kommende år.
➢ Hen på efteråret vil alle både uden nummer blive fjernet.
➢ Alle faste anlæg skal fjernes.
➢ I samme periode vil man give folk mulighed for at fjerne de anlæg, der er etableret.

➢ De, der ikke er væk hen på efteråret, vil Naturstyrelsen så fjerne.
➢ Opfordring til at danne et bådelaug.
➢ Naturstyrelsen håber, at GNG vil være behjælpelige med at formidle dette videre til bådejere. Måske via generalforsamling, hjemmeside, nyhedsbreve eller nabokontakt.
➢ Naturstyrelsen opfordring til bådejerne vil være, at man danner et bådelaug, som kan være bindeled til Naturstyrelsen.
➢ Et bådelaug vil have mulighed for efter aftale med Naturstyrelsen, at søge om tilladelse til et antal faste oplagspladser. Noget den enkelte bådejer ikke vil have mulighed for.

Spørgsmål og kontakt til Naturstyrelsen rettes til:
Jesper Stenild, Forstfuldmægtig | Kronjylland +45 24 69 38 04 |mail: ild@nst.dk

GNG´s årsregnskab.
Årsregnskabet med revisorernes underskrift ligger på hjemmesiden og ligger under det budgetterede – et meget flot resultat. Tak til Kirsten Bertelsen for en eminent styring af pengene.

Afslutning på bestyrelsen skriftlige beretning:
Bestyrelsen siger STOR TAK til alle samarbejdspartnere og ikke mindst Gjerrild Nordstrands grundejere for et godt samarbejde og kontakt i årets forløb. Vi håber at kunne ses under bedre forhold senere på året.
Pas på Jer selv og Jeres familie.

Venlig hilsen


GNG – Bestyrelsen

Indkaldelse til ordinær generalforsamling

    Gjerrild Nordstrands Grundejerforening
1969 – 2020

Generalforsamlingen afholdes digitalt på internettet over Microsoft Teams systemet på internettet på grund af COVID-19´s forhøjede smitterisiko.

Lørdag den 10. oktober 2020 kl. 11.00

Dagsorden

1. Valg af dirigent

2. Bestyrelsens mundtlige beretning. Den skriftlige beretning lægges på hjemmesiden www.gjerrild.dk

3. Fremlæggelse af det reviderede regnskab (kan ses på www.gjerrild.dk under rubrikken “Nyt fra Nordstranden”) samt forslag til budget for det kommende år.

4. Fastsættelse af kontingent.

5. Indkomne forslag.

6. Valg
Bestyrelsesmedlemmer på valg:
            b: Kirsten Bertelsen, ønsker ikke genvalg som kasserer.
            c1: Kirsten Højgaard ønsker ikke genvalg.
            c2: Michael Lichtenberg Crone – villig til genvalg – (valgt for 1 år i 2019 i s f Henning Qvist)
            d: Suppleanter på valg: Lars Skriver
             e1: Revisorer på valg: Erik Svendsen – villig til genvalg
             Der skal for 1 år vælges en ny revisor for John Jørgensen, som ikke er grundejer mere

             e2: Revisorsuppleant på valg (vælges hvert år): Laila Rolighed blev valgt i 2019

7. Eventuelt


Venlig hilsen
Gjerrild Nordstrands Grundejerforening
Bestyrelsen

 

0

Regnskab 2019

GNG Regnskab 2019

INDTÆGTER:

2019

2018

Budget 2020

Budget 2019

Vejbidrag

137.170,00

137.540,00

138000

138.000

Grenaffald/Flis

80.270,00

80.270,00

81.000

81.000

217.440,00

217.810,00

219.000

219.000

Rykkergebyrer / opkrævn. Drænlaug

750,00

750,00

500

500

Renter, Sparekassen Kronjylland

0,00

10,00

0

0

Vejtilskud fra Skov- & Naturstyrelsen (Betinavej)

5.399,09

7.199,51

5000

5.000

223.589,09

225.769,51

224.500

224.500

UDGIFTER:

Veje og stier: almindelig vedligeholdelse

70.000,00

70.000,00

75000

70.000

Veje og stier: udbygning, forbedringer, dustex

57.647,50

19.984,79

50000

75.000

Grenaffald/Flis 

85.093,75

81.600,00

85000

85.000

Telefon og kørsel

1.345,00

220,00

5000

5.000

EDB og kontorartikler

1.314,79

1.118,00

1000

1.000

Kontingent til drænlaug/Gjerrild Borgerforening

275,00

275,00

300

300

Generalforsamling

2.231,00

544,00

5000

10.000

Medlems- og bestyrelsesmøder

10.572,00

5.343,00

8000

8.000

Gaver og blomster

1.688,95

1.000,00

1000

500

Hjemmeside

3.091,13

1.891,13

2500

2.000

BetalingsService og gebyrer

2.140,09

1.779,33

2500

2.500

Forening Let

4.561,00

4.558,50

5000

5.000

239.960,21

188.313,75

240.300

264.300

Resultat

-16.371,12

37.455,76

-15.800

-39.800

STATUS

Aktiver

2019

2018

Indestående Sparekassen Kronjylland

121.040,50

135.211,62

Tilgodehavende/skyldig kontingent

-1.450,00

750,00

Tilgodehavende / Skov- og Naturstyrelsen

0,00

0,00

Aktiver i alt

119.590,50

135.961,62

Passiver

Egenkapital

Primo

135.961,62

98.505,86

Over-/underskud

-16.371,12

37.455,76

Egenkapital ultimo

119.590,50

135.961,62

Forudbetalt vejbidrag

0,00

0,00

Skyldige omkostninger

0,00

0,00

Passiver i alt

119.590,50

135.961,62

Kasserer:  Kirsten Bertelsen

 

 

Indkaldelse til generalforsamling i Gjerrild Nordstrands Drænlaug

     Gjerrild Nordstrands Drænlaug
Finn M. Pedersen
Dortevej 7-9, Gjerrild Nordstrand
8500 Grenaa, den 21. september 2020

 Herved indkaldes til ordinær generalforsamling i henhold til vedtægternes § 8

                                      lørdag, den 10. oktober 2020 kl. 13.00

på Doloresvej 6 (udendørs på overdækket terrasse)

Dagsorden:

1. Valg af dirigent
2. Udvalgets beretning
3. Regnskab og fastsættelse af bidrag til lauget
    (Se regnskabet på bagsiden)
4. Indkomne forslag
5. Valg af 2 udvalgsmedlemmer + 2 suppleanter
     på valg: Lars Sørensen og Bjarne Kjærgaard
     Derudover skal der vælges et nyt medlem, idet Finn Pedersen udtræder af bestyrelsen pga.
     salg af sommerhus.
6. Valg af 1 revisor + 1 revisorsuppleant
    på valg: Krista Sørensen som revisor. Lena Hansen som suppleant.
7. Eventuelt

    Evt. forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, kan afleveres i postkassen på          Doloresvej 6 senest fredag, den 1. oktober 2020.

Med venlig hilsen
p. u. v.
Finn M. Pedersen, formand / Kirsten Bertelsen, kasserer

Referat fra bestyrelsesmøde d. 12.09.2020

Afbud fra Lars Skriver og Kirsten Bertelsen.

  1. Godkendelse af referat og evt. opfølgning fra sidste best.møde den 16.maj via Microsoft Teams. Godkendt.

2. Indkommen post og meddelelser siden sidst v/formanden
Graffiti-hærværk
Formanden har fjernet graffitien på informationsboden på Langholmvej. Besked om den resterende del bl.a. bagsiden af ”ishuset” er sendt til kommunen.
Henvendelse fra Henrik Bennetzen, Gjerrild-Bønnerup Idrætsforening om deltagelse i motion. Der er ikke fremsendt nærmere beskrivelse af tilbuddet, hvorfor det ikke kan behandles
.
2 a Natur og strand
Diverse mails fra Miljø- og Fødevarestyrelsen om naturpleje og om regler for bådejere. Kirsten Højgaard sender besked vedrørende både til Borgerforeningen i Gjerrild, da der kan være Gjerrild-borgere, der har både ved stranden.
De kommende to år vil Skov- og Naturstyrelsen fortsat bekæmpe de invasive arter i vegetationen ved stranden.

Forslag fra Jørgen Juul Jensen om ”bådslæbested”:
Formanden sender en forespørgsel til Jesper Stenild, Skov- og Naturstyrelsen om muligheder ved de to bådpladser.

3. Veje og Stier v/Poul, herunder

Behandling af forslag fra Michael Hansen, Annavej 22 A om støv og hastighed på Annavej. Grundejere langs Stavnsholmvej og Betinavej har tilsvarende rettet mundtlig henvendelse herom.
Bestyrelsen overvejer, hvorledes grundejernes erfaringer kan danne baggrund for fremtidig indsats i forhold til fartnedsættelse på vejene.
Der rettes en uformel henvendelse til politiet for afdækning af eventuelle muligheder. Bevoksningen på en del grunde breder sig ud over vejarealet bl.a. et stort areal på Dagmarvej. Den enkelte grundejer bedes sikre, at bevoksningen ikke breder sig ud over skel.
Behandling/beslutning vedrørende grundejere, som laver salgsboder ved vejene uden for deres bolig.
Salgsboder skal opstilles på egen grund. For god ordens skyld henledes opmærksomheden på, at græsrabatterne er en del af vejarealet. Græsrabatterne skal friholdes af hensyn til fri passage for f.eks. redningskøretøjer

Status på skilte.
Der fremstilles nye skilte med henstilling til at dæmpe farten.

4. Fibia bredbåndsnet, IT og Hjemmeside

● Status: Der er tilmeldt ca. 130 interesserede, hvilket er tilstrækkeligt til at fibernettet føres til Nordstranden.

5. Økonomi

● Status v/ Kirsten Bertelsen: Aktuel kassebeholdning: kr. 246.000,-

● Hede Danmark har klaget over kvaliteten af grenaffaldet. Søren Stilling havde varslet, at han ville fremsende et oplæg til flyer til evt. omdeling. Denne er ikke fremkommet, hvorfor punktet om flyer ikke behandles, men problemet sættes på vores hjemmeside.

6. Generalforsamling lørdag den 10. oktober 2020 kl. 11.00

● Gennemgang af forløb herunder overholdelse af Corona-regler.
● Se vedhæftede UDKAST til dagsorden og afvikling.
Generalforsamlingens afholdelse på Gjerrild Vandrerhjem annulleres og afvikles i stedet digitalt via internettet p g a Covid-19 og øgede restriktioner.
Kirsten Højgaard ønsker efter mange år i bestyrelsen ikke genvalg og fratræder som bestyrelses-medlem. Poul Kristensen oplyste, at de salgsmæssigt nu er inde i en konkret forhandlingssituation med potentielle købere. Bliver det aktuelt, så skal foreningen have ny vejformand.
Käthe Fogh opretter grundejerne i Teams. Judi forsøger at kontakte grundejerne, så
de registreres med e-mail og telefonnumre. Preben forsyner den nuværende beretning med rele-vante udvidelser fra den Covid-19-ramte tid i 2020.Andre punkterEventuelt og næste møde
Intet. Der indkaldes til møde i forbindelse med den kommende generalforsamling.Andre punkter

7. Andre punkter

8. Eventuelt og næste møde
Intet. Der indkaldes til møde i forbindelse med den kommende generalforsamling.

Referent: Kirsten Højgaard

FIBIA MED ET NYT FIBERNET TILBUD!

FIBIA MED ET NYT FIBERNET TILBUD!

Bemærk: Der er nu 75 tilmeldte, men der er plads til flere!

Vil du have fibernet – fremtidens internet

til Gjerrild Nordstrand – så har du chancen igen nu!

Se mere på

https://www.fibia.dk/privat/subsites/fiberbyer/gjerrild-strand/

På opfordring af lokale initiativtagere, tilbyder Fibia nu igen at
undersøge interessen for fibernet i området. 

Første gang Fibia var på banen var i november 2017, hvor vi grundejere minimum
skulle være 215 for at få fibernet lagt ned ved Gjerrild Nordstrand.

Nu kræver Fibia kun 75 tilmeldinger – lidt af en kovending!

Første skridt er at indsamle tilmeldinger. Hvis interessen er
tilstrækkeligt stor, udruller Fibia fibernettet. Man kan se det området Fibia
undersøger interessen via ovenstående link.

Bor man inden for afgrænsningen, kan man bakke op om projektet og være med
til at sikre fibernettet kommer til Gjerrild Nordstrand.

Får man derimod ikke tilstrækkeligt mange tilmeldinger, er Fibia desværre
nødt til at lukke ned for planerne.

Se priser og
detaljer på ovenstående link.

 

 

 

 

Indkaldelse til ordinær generalforsamling d. 10.10.2020

Lørdag den 10. oktober 2020.
på Vandrerhjemmet Djursvold, Gjerrild umiddelbart efter vandværkets generalforsamling, som starter kl. 10.00.

Dagsorden
1. Valg af dirigent
2. Bestyrelsens beretning
3. Fremlæggelse af det reviderede regnskab (kan ses på www.gjerrild.dk under rubrikken “Nyt fra Nordstranden”) samt forslag til budget for det kommende år.
4. Fastsættelse af kontingent.
5. Indkomne forslag.
6. Valg
Bestyrelsesmedlemmer på valg:
b: Kirsten Bertelsen.
c1: Kirsten Højgaard
c2: Michael Lichtenberg Crone – villig til genvalg – (valgt for 1 år i 2019 i s f Henning Qvist)
d: Suppleanter på valg:
Lars Skriver

e1: Revisorer på valg
Erik Svendsen
e2: Revisorsuppleant på valg (vælges hvert år):

7. Eventuelt

Venlig hilsen

Gjerrild Nordstrands Grundejerforening

Bestyrelsen

Generalforsamlingen ændres til 10.10.2020

AFLYSNING OG UDSÆTTELSE

Generalforsamling bliver d. 10.10.20 på vandrehjemmet – efter vandværkets  generalforsamling kl. 10.00

Set i lyset af de alvorlige Corona-virus- udmeldinger, som kommer fra statsministeren og sundhedsmyndighederne, så har bestyrelsen i Gjerrild Nordstrands Grundejerforenings besluttet at

flytte generalforsamlingen den 21. maj 2020 til d. 10.10.2020.

Vi håber på forståelse for udsættelsen, som ligger i tråd med myndighedernes udmeldinger om, hvordan vi skal forholde os, når det drejer sig om større forsamlinger, så gennemførelse af generalforsamlingen på vandrerhjemmet lokaliteter vil simpelt hen være ulovlig og uansvarlig i maj måned!

Bestyrelsen har besluttet, at dagsordenens punkter vil blive fremlagt på hjemmesiden: www.gjerrild.dk herunder bl.a. bestyrelsens beretning samt foreningens regnskab (Godkendt af revisorerne m.v. senest den 16. maj 2020).

Vel mødt – og pas på Jer selv

Med venlig hilsen

bestyrelsen

 

Chikane arbejde

BEMÆRK VENLIGST !

 Der arbejdes på omlægning af de etablerede chikaner efter møde med Norddjurs Kommune og politiet.

Den ene sten-chikane fjernes og i stedet laves en gangsti bagved den tilbageværende.

Afmærkningen er mangelfuld, og Norddjurs Kommunes vejafdeling vil snarest mulig opsætte afstandsmærker omkring stenchikanerne.